اسلام؛ دومین دین مورد پذیرش در برازیل

اسلام در بزرگترین کشور کاتولیک جهان روبه گسترش است، به طوری که به زودی در برزیل بزرگترین کشور کاتولیک جهان به دومین دین تبدیل می شود.

به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از منابع اینترنتی، اسلام در بزرگترین کشور کاتولیک جهان روبه گسترش است تا آنجا که برزیل،‌ سرزمین جشنواره های بین المللی و جشن‌های بومی و محلی، مکانی برای تبلیغ این دین آسمانی شده است.

نخستین مسلمانان برزیل در قرت 16 میلادی وارد این سرزمین شدند، اما با گذشت چند قرن اکنون مانند دیگر شهروندان برزیلی زندگی می کنند.

مسلمانان سیاه پوست آفریقایی تبار که در سال ۱۵۵۰ میلادی وارد برزیل شدند، در قیامی که علیه برده داری و ستم استعمارگران نمودند، توانستند در سال ۱۸۳۵ با مقاومت کم نظیری دست به تاسیس نخستین مرکز اسلامی در این کشور بزنند.

مسلمانان آفریقایی تبار برزیلی که به “باهیا” مشهور هستند، رنج بیش از سه قرن  ظلم و ستم استعمارگران را در گذشته خود احساس می کنند.

از جمعیت ۱۹۶ میلیون نفری برزیل، بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر از آنان را مسلمانان تشکیل می دهند.

در نیمه دوم قرن نوزدهم و ابندای قرن بیستم، مهاجران دیگری از کشورهای لیبی، فلسطین، لبنان و سوریه وارد برزیل شدند.

امروز بیش از ۱۳۰ مسجد و مرکز اسلامی مهم در برزیل فعالیت می کند که بیشتر آنها در زمینه آموزش احکام دینی، برگزاری نمازهای جماعت و جمعه، اعیاد دینی و گفتگو با رهبران دینی سایر ادیان در این کشور تلاش می کنند.

مسلمانان برزیل در پی ایجاد تصویری درست از اسلام در نگاه مردم این کشور هستند.

با وجود اوج گیری سیاست‌های اسلام‌هراسی در برخی رسانه های این کشور و ادامه تنشهای ناشی از حادثه یازده سپتامبر در برزیل، تعداد مسلمانان این سرزمین روز به روز افزایش می یابد.

فرهنگ آزاد و تنوع فرهنگی در برزیل باعث شده است که مسلمانان این کشور نسبت به دیگر کشورهای آمریکای لاتین از احترام و آزادی بهتری برخوردار باشند.

از سوی دیگر، آنچه مورد نیاز مسلمانان در برزیل است، کتاب‌های اسلامی به زبانهای محلی و پرتغالی و همچنین روزنامه های دینی است.

البته برخی از روزنامه هایی که در کشورهای اسلامی به چاپ می رسند، در این کشور نیز منتشر می شوند اما پاسخگوی نیازهای مسلمانان این کشور نیستند. از این رو انتشار کتاب‌های مرتبط با اسلام و آموزه های دینی مورد نیاز مردم این کشور است.

منبع : اخبار جهان اسلام

آن لاين اسلامي لارښود

Print Friendly, PDF & Email

اترك تعليقاً