ګرانو مسلمانانو ! دطلاق په اړه څه ناڅه پوهه د هر مسلمان لپاره ضروری ده ځکه داسی نه چه کله مو په ناپوهی يا بی احتياطی له خپلی بی بی څخه خدای ج  مکړه پريکون راغلی وی او په ځان به خبرهم نه وی نو بيا به چاره څه وی ؟

تعريف :

طلاق په لغت کې د غوټې پرانيستلو ته وايي او د فقهاؤ په اصطلاح کې د نکاح د تړون پرانيستل في حال يا د مال په عوض کې په خاص لفظ سره .

د طلاق حکمت

اسلامي شريعت د خاوند او هغه د بې بې تر مينځ د ښه ژوند تيرولو حکم کړی دی ، لقوله سبحانه وتعالی : [وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ ] (اوله هغی سره په ښه طريقه ژوند تير کړی ) .

بيا که په کوم يو طرف کې څه نيمګړتيا او نا خوښه عيب وي اسلامي شريعت د صبر او زعمل حکم کړی دی ، لقوله سبحانه وتعالی :[فَإِن كَرِهْتُمُوهُنَّ فَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَيَجْعَلَ اللّهُ فِيهِ خَيْرًا كَثِيرًا] ( النساء ۱۹).

ژباړه: بيا که هغه ستاسې (په څه وجه ) خوښې نه وي نو کيدای شي چې يو شی ستا خوښ نه وي خو الله (جل جلا له) په هغه کې (ستاسو) لپاره ډيره څه ښيګڼه ايښی وي .

د خاوند او ښځې د خپل منځي شخړې او مشکلاتو د حل او فصل حکم يې د صلح په وسيله کړی دی ، لقوله سبحانه وتعالی : [وَإِنْ خِفْتُمْ شِقَاقَ بَيْنِهِمَا فَابْعَثُوا حَكَمًا مِنْ أَهْلِهِ وَحَكَمًا مِنْ أَهْلِهَا إِنْ يُرِيدَا إِصْلَاحًا يُوَفِّقِ اللَّهُ بَيْنَهُمَا إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا خَبِيرًا ] (النساء ۳۵).

ژباړه : که په تاسې کې د سختو اختلافات ويره وي (نو دهغه مخنوی دا دی ) چه  وليږئ  يو د اصلاح کس د خاند د طرف نه او يو د اصلاح کس د ښځې له طرفه که دا دواړه اصلاح غواړي (يعنی د فيصلی کولو اهليت ولري ) نو الله تعالی به په دواړو کې ضرور د موافقت توفيق پيدا کړي الله تعالی عليم او خبير دی .

که په صلح کولو مشکل حل نشي نو اسلامي شريعت د هغې څخه د بسترې جلا کولو او بدني تأديب حکم کړی دی که د دغو ټولو مرحلو په پای کې بيا هم مشکل حل نشي نو وروستی چاره يې د طلاق په ذريعه ده .

که څه هم په ټولو حلالو کې طلاق بد عمل بلل شوی دی ،د ښځې او خاوند جدايي او تفريق الله (جل جلاله) ته ډير ناخوښه دی، حضرت محمد صلی الله عليه وسلم فرمايي :[اَبْغَضُ الْحَلَالَ اِلَي اللهِ الطَّلاَقُ]

يعنې: په حلالو څيزونو کې الله تعالی ته د ټولو نه زيات بد او ناخوښه څيز طلاق دی (رواه أبو داود وابن ماجه وصححه الحاكم)

ولی طلاق د سختې ناچارۍ لپاره يوه آخري چاره او ورستی د حل لاره ده .

مثلاً که د انسان په  کوم اندام داسې مرض ولګي چه ټول بدن ته خطر وي نو بيا سړی د مجبورۍ په وجه ددې اندام پرې کولو ته غاړه ږدي ، که نو د اندام پرې کول څومره ناوړه کار دی .

که الله تعالی مه کړه د يوه مسلمان بی بی سختې بې لاری او سرکشۍ ته مټې ونغاړي چې اصلاح او تأديب هيڅ کار ورنه کړي نو اسلامي شريعت نه غواړي چې يو کس دې په دغه لوی غم د هميشه لپاره ککړ او اخته ووسي او ټول ژوند دې په غم تير کړي او د ده لپاره خپل کور زندان وګرځوي نو پداسې آخری ناچارۍ کی اسلام د طلاق اجازه ورکوي چه هغه هم ډيری د حکمت او احتياط نه ډکې لارې لري لومړی رجعی طلاق چه امکان لری مشکل حل شی بيا باين طلاق چه په هغه سره به مشکل حل شی ورسته آخری دريم طلاق دی .

او که څوک د مزو چړچو په نيت دا کار کوي نو واقعاْ چه يوه لويه نامردي د يوه مظلوم انسان پر وړاندې ډير ستر ظلم دی او په اسلامي شريعت کې يو ستر خيانت بلل کيږي.

همدارنګه که ښځه په کوم تکليف او سختۍ کې وي اسلامي شريعت د شرايطو په چوکات کې لکه خلع او تفريق اجازت ورکړی دی .

د خلعی او تفريق شرايط به وروسته ان شآء الله مکمل بيان شي .

که ښځه په سخت تکليف کې وي او د صبر توان نلري نو اسلامی شريعت نه غواړي دا ښځه د هميشه لپاره په تکليف کې وي که څه هم چه طلاق بد شی دي او د خپلوۍ د کټ کيدو سبب ګرځي خو پداسې حالاتو کې بيا اسلام د يو کس د تکليف او سختې فريشانۍ نه د خلاصون لپاره دا آخري لاره ټاکلی ده .

مګر که کومه ښځه پرته له کوم شرعي عذر د شهوت رانۍ ،عشق بازۍ او مزو چړچو په موخه طلاق غواړي ، نو دا واقعاً سخت نا کاره عمل دی او په يوه اسلامی ټولنه کې د بې حيايۍ ،بې وفايۍ او د معاشرې د بې نظمۍ د سختې خطرناکی وبا خورول دي .

د اسلام ستر پيغمبر صلی الله عليه وسلم داسی ښځو ته د سختې خطرناکی پايلې خبردارئ ورکړی دی چې فرمايي :اَيُّمَا اِمرَأةٍ سَألَت زَوجَهَا طَلاَقًا فِی غَيرِمَا بِه بَاسُ ُ فَحَرَامُ ُ عَلَيهَا رَائِحَةُ اَالجَنَّةِ (ابوداود ، ترمذي) .

يعنې :کومې ښځې چه بغيز د څه سخت تکليف يا څه خاص وجې نه طلاق وغوښتلو په هغې د جنت بوی حرام دی .

دا وبا اوس اوس په ضعيف الايمانه کسانو کې ګډه ده ،او زمونږ په ټولنه کې هم ځنی شيطاني حلقې او شيطانی ورکشاپونه غواړي چه دا وبا خوره کړي . خو خالق تعالی زمونږ ټولنه ددې وبا څخه وساتي .

آن لاين اسلامي لارښود

Print Friendly, PDF & Email