ستاسو د اسلامی خدماتو څخه یوه نړۍ مننه
محترمو غواړم خپل سوال په لنډ ډول مطرح کړم
ډیر علماء کرام او مفیتان صاحبان نن ورځ په فیس بوک کی خپل عکسونه نشر کوي او ما د ډیرو سره دا خبره هم کړی ده جی ولی تاسو داسی کوی نو دوی به جواب کی دا وایی چی داعکس دمعرفت له پاره دی دی او ددر تر ځنګ بیان خپل نور عکسونه بغذی ور سره نشر کړی وای ددی ګناه در هغو تصویرونه جی نه پاکیږی کمه ده خو هغه جا جی عکسونه پر فیس بو ک لګولی وی هغوی بیلا بیل دلیلونه وایی او عامه مسلامانان بیا ددو ی دغه عکسونو ته ګوری اودلیل هم پری واړاندی کوی یا بفذی دفیس بوک علما کرام چی پر فیس بو ک یی خفل عکسونه نشر کړی ویی وای چی داشرف علی تخانوی صاحب فه قول دا تصویر ندی مننه ستاسو دجواب په هی په دی هیله چی جواب یی زما امیل ته هم

راواستوی مننه کورمو ودان

سيد احمد

——————————————————————————————-

ځواب

بسم الله الرحمن الرحيم

 بې ضرورته د ذی روح تصويرونه اخيستل لکه انسان ، حيوان ، مرغه و غيره حرام دي ځکه چې په اړه يې ډير سخت او شديد وعيدونه ذکر شوي دي ، په اسلام کې د تصوير حکم دلته وګورئ .

http://www.dawat610.com/archives/1553

فرق نه کوي که دا په لاس باندې رسم شي يا په کمره ، کمپيوټر و غيره آلاتو باندې تر سره شي .

فتاوی المحمودي حنفي ليکي :

«‌و  لکن‌ کثیراً  من علماء  البلاد العـربیة  و جلٌهم  أوکلٌهم  فی  البلاد  الهندیة‌،  قد  أفتوا  بأنه  لا  فرق  بین  الصورة  المرسومة  و  الصورة  الشمسیة  فی  الحکم  ولنحک  لک  اقوال  بعض المعاصرين  من  علماء  البلاد  العربیة‌.

و  قال  العلامة  محمد  تقي  العثمـانی  فی  شرح  مسلم‌:

«‌و  الواقع  ان  التفریق  بین  الصور  المرسومة  و  الصور  الشمسیة  لا  ینبغی  علی  اصل  قویٌ  و  من  المقرر  شرعاً  ا‌ن  ما  كان  حراماً  او  غیر مشروع  في اصله  لا  یتغیر  حكـمه  بـتغیٌر  الآلة  فالخمر  حرام‌،  سواء  خمّرت  بالید  او  بالماکينات  الحدیثة و  القتل  حرام  سواء  باشره  المـرء  بالسکين أو  باطلاق  الرصاص‌،  فکذلك  الصورة  قد  نهی  الشارع  عن  صنعها  و  اقتنائها،  فلا  فرق  بمنا  کانت  الصورة  قد  اتخذت  بریشة  المصوٌر  أو  بالآلات  الفوتوغرافية‌.  و  الله  سبحانه  اعلم‌»‌.(تكملة فتح الملهم:4/163)

و جاء في فتاوى اللجنةِ الدائمةِ للبحوث العلميَّة والإفتاء :

   سوال : ما حكمُ التصويرِ في الإسلامِ ؟ .

     جواب : الأصلُ في تصويرِ كلِّ ما فيه روحٌ من الإنسانِ وسائرِ الحيواناتِ أنه حَرامٌ ، سواءً كانتِ الصُّوَرُ مُجسَّمةً أمْ رُسُوماً على وَرَقَةٍ أو قِماشٍ أو جُدْرانٍ ونحوها , أمْ كانت صُوَرَاً شمسيَّةً , لِما ثبتَ في الأحاديثِ الصحيحةِ من النهي عن ذلكَ , وتوعُّدِ فاعله بالعذابِ الأليمِ , ولأنها عُهِدَ في جنسِـهَا أنه ذريعةٌ إلى الشركِ بالله بالْمُثولِ أمامَها , والخضوع لها , والتقرُّبِ إليها , وإعظامها إعظاماً لا يليقُ إلاَّ بالله تعالى ، ولِما فيها من مُضَاهاةِ خلقِ اللهِ ، ولِما في بعضها من الفتن كَصُوَرِ الْمُمَثِّلاتِ والنِّسَاء العارياتِ , ومَنْ يُسَمَّينَ ملكاتِ الجمالِ , وأشباهِ ذلكَ .

خلاصه : بې ضرورته د تصوير اخيستل ، آپلوډ کول ، په انټرنيټ کې نشرول حرام دي ځکه چې د تصوير په باره کې سخت وعيدونه راغلي دي ، ددې عمل څخه ځان ساتل په کار دي ، مګر د ضرورت لپاره لکه : تذکره ، پاسپورت و غيره لپاره د ضرورت پر بناء مباح دي .

د فتاوی الاسلام سوال او ځواب څخه همداسې پوښتنه شوې ده دا مطلب په لاندې لينک يې ولولئ :

http://islamqa.info/ar/174965

و الله سبحانه وتعالی اعلم

آن لاين اسلامي لارښود

Print Friendly, PDF & Email