کرانو د اسلامي لارښود چلوونکو ! زه او زمونک فامیل په کاناډا کی ژوند کو دلته دیرو افغانانو کورونه اخیستی دی او نور افغانان هم غواړی چی کورونه واخلی خو هغه هم د بانک نه قرضه اخلی او بیا د میاشتی پیسی  ورکی بانک ته سره د کټی ایا دا سنکه دی دی کی خو سود ښکاره معلوم دی خو بازی افغانان وایی چی په کرایه باندی کور نیسی او کفارو ته د میاشتی کرایه ورکی هغه هم ناروا دی هغی نه خو دا خه دی کور خو دی هخیر خپل شی قرضونه یی خلاصیګی  نو ډیره هیله لرم چی پدی هکله پوره معلومات راکی

محمد ادریس یوسفزی د کاناډا نه

ځواب

بسم الله الرحمن الرحيم

د کور کرايه نيول جايز دي ځکه کرايه د اجارې بيع ده او د اجارې بيع جايزه ده .

لکن د کور اخيستل په سودي قرض باندې سود دی ،سود اخيستل او ورکول لويه ګناه ده چې په اړه يې سخت وعيدونه ذکر شوی دي ، الله جل جلا له  د سودخورو پر وړاندې د جنګ اعلان کړی دی .

وقوله : (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللَّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِيَ مِنَ الرِّبَا إِن كُنْتُمْ مُّؤْمِنِينَ (البقره ۲۷۸ )

ژباړه : ای مؤمنانو ! له الله څخه ووېرېږئ ، که په رښتيا مؤمنان ياست کوم سود چې پر خلکو پاتې دی هفه پرېږدئ .

فَإِن لَّمْ تَفْعَلُواْ فَأْذَنُواْ بِحَرْبٍ مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ … (البقرة ۲۷۸ ) .

نو که ( دا کار ) مو ونه کړ (سود خوړل مو پرې نه ښودل ) د الله او د هغه د رسول له خوا جګړې ته چمتو شئ .

  په امريکا کاناډا يا کوم بل هيواد کې چې د سودي بانک له لارې کورونه اخيستل کيږي يوه سودي معامله ده او په حرمت يې د معاصرو علماؤ اتفاق دی .

فان شراء البيوت فی أمريکا عن الطريق بنوکها الربوية وهو ربا النسيئة التی أجمعت الأمة علی تحريمه سلفاً و خلفاً

الحکم ينطق علی شراء البيوت عن طريق القروق الربوية سواء أکان هذا داخل امريکا أم کان خارجها.

فشراء البيوت عن طريق البنك لا يجوز إذا تضمن الدخول في محذور شرعي ـ كالاقتراض بالربا ونحوه ـ ما لم تكن هنالك ضرورة ملجئة لا يمكن دفعها إلا بذلك، وحد هذه الضرورة: هو وصول الإنسان إلى حالة لو لم يتناول معها المحرم لهلك، أو وقع في مشقة شديدة لا تحتمل ـ جاء في نظرية الضرورة الشرعية تعريف الضرورة بأنها

(فتاوی البلد الحرام ـ فتاواي معاصر. ص(47 ـ52)-  فتاوی الشبکة اسلامية قضايا مالية معاصرة رقم 963 ) .

فشراء البيوت عن طريق البنك لا يجوز إذا تضمن الدخول في محذور شرعي ـ كالاقتراض بالربا ونحوه ـ ما لم تكن هنالك ضرورة ملجئة لا يمكن دفعها إلا بذلك، وحد هذه الضرورة: هو وصول الإنسان إلى حالة لو لم يتناول معها المحرم لهلك، أو وقع في مشقة شديدة لا تحتمل ـ جاء في نظرية الضرورة الشرعية تعريف الضرورة بأنها: هي أن تطرأ على الإنسان حالة من الخطر، أو المشقة الشديدة بحيث يخاف حدوث ضرر، أو أذى بالنفس، أو بالعضو – أي عضو من أعضاء النفس – أو بالعرض، أو بالعقل، أو بالمال وتوابعها ـ ويتعين، أو يباح عندئذ ارتكاب الحرام، أو ترك الواجب، أو تأخيره عن وقته دفعاً للضرر عنه في غالب ظنه ضمن قيود الشرع (اللجنة الدائمه – شبكة اسلامية )  .

زما مسافره وروره :

زمونږ نصيحت تاسې ته دا دی چې الله تعالی ته صبر وکړئ او په خپله تقوی کلک ودريږي تر څو تاسې ته د حلالي معامې لارې هوارې شي چې بدون له دې چې سودي بانک ته د قسط په ورکولو تاسې په دې وتوانيږې چه پر يو ځل کور واخلې يا يې له کومې بلې مشروع لارې واخلې .

وسلام عليکم .

آن لاين اسلامې لارښود

Print Friendly, PDF & Email