محترمو علماؤ كرامو هيله كوم د كابل ديوى مدرسى دمشر له خولى به مو هغه تحريف شوى حديث لوستلي يا أو ريدلي وي جه ويل يي: نبي عليه السلام ددوشنبي به ورځ روزه نيوله أو فرمايل يي جه دا زما د تولد ورز ده نو زه روزه نيسم٠.     ما خو دا هيسكله نه دى اوريدلي أو تاسو هم ورباندى كومه تبصره و نه كره٠.     دويمه بوختنه داده جه د فرض أو واجب فرق كوم دي ٠عربي كتابونه هميشه فرائضو ته واجب وايي أو بشتو يي بيا جلا جلا بيانوي ٠مهرباني

محترمو علماؤ كرامو هيله كوم د كابل ديوى مدرسى دمشر له خولى به مو هغه تحريف شوى حديث لوستلي يا أو ريدلي وي جه ويل يي: نبي عليه السلام ددوشنبي به ورز روزه نيوله أو فرمايل يي جه دا زما د تولد ورز ده نو زه روزه نيسم٠.     ما خو دا هيسكله نه دى اوريدلي أو تاسو هم ورباندى كومه تبصره و نه كره٠.     دويمه بوختنه داده جه د فرض أو واجب فرق كوم دي ٠عربي كتابونه هميشه فرائضو ته واجب وايي أو بشتو يي بيا جلا جلا بيانوي ٠مهرباني

عبيد الله

ځواب

بسم الله الرحمن الرحيم

د فرض او واجب تر مينځ څه فرق دی ؟

د ځنو فقهاؤ په نزد د فرض او واجب تر مينځ څه فرق نشته دواړه مترادف لغتونه دي .

مګر د امام ابوحنفيه رحمه الله په نزد د فرض او واجبو تر مينځ فرق دی : فرض هغه دي چې په قطعي دليل سره ثابت شوي لکه : په لمانځه قراءة لوستل ، یقول سبحانه وتعالی : فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ (المزمل:20)

او واجب هغه دي چې په ظني دليل سره ثابت شوی وي لکه د فاتحې سره د بل سورت تخصيص .

وذهب الإمام أبو حنيفة: إلى أن الفرض ما ثبت بدليل قطعي ـ كقراءة القرآن في الصلاة الثابتة ـ بقول الله تعالى: فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ {المزمل:20}.

والواجب: ما ثبت بدليل ظني ـ كتخصيص القراءة فيها بالفاتحة الثابت بحديث: لا صلاة لمن لم لم يقرأ بفاتحة الكتاب.

مرکز الفتاوی علماء قطر

فمذهب جمهور الحنفية: أن الفرض هو ما ثبت وجوبه علينا بدليل قطعي لا شبهة فيه, كالكتاب, والسنة المتواترة, والإجماع.
أما الواجب فهو ما ثبت بدليل فيه شبهة, وذلك مثل الآية المؤولة, والصحيح من خبر الآحاد[22]. والمشهور عنهم تخصيص اسم الفرض بما ثبت بدليل قطعي لا شبهة فيه, وذلك كوجوب الصلاة, والزكاة, ونحوهما.
أما الواجب, فهو ما ثبت بدليل ظني, وذلك كخبر الآحاد والآية المؤولة. مثال ذلك: قراءة القرآن في الصلاة فرض؛ وذلك لثبوتها بطريق مقطوع به, وهو قوله تعالى: {فاقرءوا ما تيسر من القرآن}[23].

نو زمونږ احنافو په نزد فرض او واجب فرق لري .

د دوهم سوال ځواب

دا چې چا ويلي چې : رسول الله صلی الله عليه وسلم به د دوشنبې په ورځ په دې خاطر روژه نيوله چې د ده مبارک ميلاد وو بالکل دروغ او او هيڅ اصل نه لري .

بلکي رسول الله صلی الله عليه وسلم په هره مياشت کې دری ورځې د ايام البيض روژې نيولې دي چې په احاديثو کې یې ډير فضيلت ذکر شوی دی .

دحضرت حفصه (رض) نه روايت دی چې څلور څيزونه کله هم رسول الله ص نه دي پريښی ۱- د عاشورا د ورځې روژه ۲- د ذولحجي د اول نه نهم پورې روژي ۳- د هری مياشتی دری ورځې روژي ۴- دسبا د فرضو نه مخکې دوه رکعته (رواه سنن نسائي ).

يَا أَبا ذَرٍّ إِذَا صُمتَ من الشَّهرِ ثَلاثَةَ أَيَّامٍ فَصُمْ ثَلاثَ عَشرَةَ وأَربعَ عَشرَةَ وخَمسَ عَشرَةَ”.

ای بوذره ! هرکله چې ته دمياشتي دری روژي نيسي نو ديارلسمه،څوارسلمه او پنځلسمه روژه نيسه .

 او د بخاری اومسلم په روايت سره دغه دهرې مياشتي دری ورځې روژه نيول د دهر (ټول عمر ) د روژه نيولو سره په ثواب کې مساوي ښودل شوي .

والله اعلم

آن لاين اسلامي لارښود

Print Friendly, PDF & Email