د اکثره اهل علم صحابه ، تابعين او څلورو مذاهبو په نزد دری طلاقه هغه که په يوه کلمه کې وي يا ځلا ځلا پر يو ځای وي د دريو طلاقو حکم لري ،

و  فی  فتح  القدیر  لابن  الهمام  الحنفی‌:

«‌ذهب  جمهور  الصحابة و التابعین  و من  بعدهم  من  ائمه  المسلمين  الی  انه  یقع  ثلاثاً»‌.(فتح القدير:3/330)

و فی  الدر  المختار:

‌«‌و  البدعی  ثلاث  متفـرقة أو  ثنتان  بمرة أو  مرتین  فی  طهر  واحد‌»‌.

و  فی  الرد:

« (‌قو‌له‌: ثـلاث  متفرقة‌) و کذا  بکلمة واحدة  بالا ولی‌»‌.(رد المحتار:2/454)

و  فی  اعلاء  السنن‌:

«‌لا  خلاف  بين الائمة  الأربـعة  فی  وقوع  الطلقات  الثلاث جملة ‌کـمـا  صرح به ابن  القیم  فی زاد  المعاد»‌.(اعلاء السنن للعلامة ظفر احمد العثماني:11/174)

د دريو طلاقو په ورکولو سره په سړي باندې ښځه بالکل حرامه ګرځي او د حلالې بغير د هغه سره نکاح کول او يو ځای کيدل حرام دی .

حلاله داچې هغه ښځه بل خاوند وکړي هغه وفات شي د هغه وروسته د مرګ عدت پوره شي ، يا طلاق ورکړي د طلاق عدت پوره شي د هغه نه وروسته نکاح ورسره کولای شي او بس .

«و ان ‌کان الطلاق‌ ثلاثاً ‌فی الحروة ثنتین فی الأمة لم تحـل له حتی تنـکح زوجاً غیره  نکاحاً ‌صحیحاً و یدخل بها ثم‌ یطلقها أو یموت ‌عنها،‌ کذا فی  الهدایة‌»‌.(الهنديه:1/473)

انا لله و انا اليه راجعون

و الله سبحانه تعالی اعلم

آن لاين اسلامې لارښود

Print Friendly, PDF & Email