دپیر بيعت مقصد نه دی اصلاح مقصد ده

 

 

 

پوښتنه : حضرف خواجه پیر سیف الرحمن سیفی چی د قندوز د امام صاحب دشت ارچی اوسیدونکی ده او اوس فعلا په لاهور لکهوډیر کی خانقاه لری او مخکی په پاکستان باړه کی اوسیده چی د باړی پیر او یا پیر دشت ارچی په نامه هم شهرت لری  څو کاله مخکی یی د مفتی منیر شاکر سره خونړی نښتی هم کړی وی چی مفتی ورته کافر نسبت کړی وه نو  تاسی محترم دده په ولایت او دده نه د بیعت په باره کی څه نظر لری؟ هیره ده نه وی چی دی د نقشبندی شریفی پیر ده او د ابو هاشم سمنګانی او شاه رسول تالقانی رح مرید ده.

 
په سپیڅلی مینه
محب الله دانش له کابله

 
ځواب : د نوموړی پير نوم مو اوريدلی ولی متأسفانه چې په اړه هيڅ معلومات نه لرو . والله اعلم
دپيربيعت مقصود نه دی اصلاح مقصود ده
اصل مقصد اصلاح ده په هر صورت چې دغه مقصد تر لاسه کيږي صحيح ده ،علماوو دخلکوداصلاح دپاره ديو کامل شيخ مريد کيدل هم ددغه مقصود په لاسته راوستلو کې فائده منه ګڼلې ده خوکه څوک بې له بيعته خپل ځان اصلاح کړي ،نوبس دی پخپله بريالی شو،اوکه څوک د کامل پيربيعت هم وکړي مګر پخپل ځان کې اصلاح رانه ولی نو دغه سړی ناکام دی او بيعت دده لپاره کومه ګټه نه لری .
فتاوی ابوالمختارص ۱۱۷ – احسن الفتاوی ج۱ ص ۵۴۵ ) .
دکامل شيخ د پيږندلو علائم :
دكامل شيخ علائم په لاندې ډول دي :
۱- دغه سړی به د ژوند په هره څانګه اوهره شعبه کې دشريعت پوره پوره تابع اوپه پوره توګه به متبع سنت وي اوخپلو مريدانو ته به هم په هره معامله کې د پوره پرهيزګارۍ او دسنت د اتباع تلقين ورکوي .
۲- د اميرانو او غنيانو پرځای به صالحان او علماء دده طرفته زياته توجه لري .
۳- دده سره په ناستي سره به د الله (ج) ياد د آخرت فکر او د دنيا بې رغبتی پيدا کيږي .
يعنی که څوک د پير او حضرت دعوا کوي هغه به په ټولو چارو کې دشريعت تابع وي  دشريعت د متابعت نه بغير د نفس تزکيه او دباطن اصلاح هيچکله هم نشی راتلای .
لکه چې الله تعالی فرمايې : قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (آل عمران ۳۱)
ووايه (ای محمده ) کچيرې ياست تاسې چې محبت کوﺉ د الله سره نو متابعت وکړﺉ زما چې محبت به وکړي الله تعالی له تاسې سره او مغفرت به وکړی تاسې ته د ګناهونو ستاسې او الله بخښونکی او مهربان دی .
دتصوف لنډ تعريف :
تصوف د باطن د رزائلوڅخه د خالی کولو او فضائلو د اراسته کولو ،چې ددی کار په کيدلو سره توجه الهی پيداکيږي (ابوالمختار فتاوي – بوادرالنوادر ص ۷۸ ) .
تحفة العلماء يې داسې تعرفوي :
تصوف هغه علم دی چې د هغه په عمل کولو سره د باطن صفايې راتلای شي چې دهغه په وجه سره انسان د الله تعالی په دربار کې مقبول او صاحب مقام ګرځي (تحفة العلماء ج۲ ص ۱۵۷ ) .
حکيم الامت اشرف علی تهانوی (رح) صوفي داسې
تعريفوي :
صوفي زما په نزد باعمله عالم ته ويل کيږي دا دخلکو کار دی چې په هغه کې يې کوم کوم شرطونه ايښي دي (مګرهغه زما په نزد صحيح نه دي ) (ابوالمختارفتاوی – مجالس حکيم الامت ص ۲۷۸ ).
علامه شامي (رح ) علم تصوف داسې تعريفوي :
هوعلم يعرف به انواع الفضائل وكيفية اكتسابها… وانواع الرزائل وكيفية اجتنابها (ردالمختار ج ۱ ص ۴۰)
يعنی تصوف هغه علم دی چې د فضائلو اوښو اخلاقو ډولونه او کيفيت حاصلولو لاری چارې او همدارنګه د رزائلو اخلاقو ډولونه او دهغه څخه د ساتلو طريقی او لاری چاری معلوميږي .
 

 

در بين مردم شايع است كه هر كس مرشد ندارد – مرشدش شيطان است- استاد گرامي اينان را به چه صورت توجيه مي‌كنيد؟

 
الحمدلله،
اين يك اشتباه عام و جهالت محض است كه از طرف برخي از صوفي‌مطرح مي شود تا مردم را به پيوستن به آنان تشويق شوند و در بدعت و گمراهي‌ از آن‌ها تقليد كنند. چرا كه وقتي انسان در جلسات علمي و ديني شركت مي‌كند و يا در قرآن و سنت به تدبر مي‌پردازد و بهره مي‌برد نمي‌گويند در طلب علم اجتهاد كرده است، بلكه مي‌گويند: خير بسيار زيادي را به دست آورده است، لذا براي طلاّب علم شايسته است كه با علمايي، رابطه برقرار كنند كه به داشتن عقيده و رفتار نيك (مطابق قرآن و سنت) معروف هستند. و در صورت نياز مسايل ديني‌شان را ازآنان بپرسند، چرا كه اگر در اين موارد از علما سؤال نكنند، دچار اشتباه مي‌شوند و مسايل بر آنان پوشيده مي‌ماند، اما زماني كه در جلسات درس شركت كند و به صحبت علما گوش دهند، خوبي و فوائد بسيار زيادي را به دست مي‌آورد، حتي اگر پير و مرشد مشخصي هم نداشته باشند.
بدون ترديد هر كس در جلسات علم شركت كند و به سخنراني‌هاي جمعه، اعياد و درس‌هايي كه در مسجد برگزار مي‌شود، گوش فرا دهد مرشدان بسياري دارد هر چند منتسب به يكي از آن‌ها نباشد.
 
شيخ ابن باز- مجلة البحوث عدد (39) ص(133)
ترجمه : فتاوی اهل سنت والجماعت

Print Friendly, PDF & Email

6 تعليقات

  1. محترم ورر باید دغه لینک تا مراجعه وکری و دپیر باره درسواء کیدو هغه تول کتابونه چی مفتی منیر شاکر خلکوته یی به فیلم کی چی دپیر باره کتابونه دی معلوموی و بیانوی
    به تمام برادران: اگر می خواهید فیلم رسوایی پیرباره را که درآن مفتی منیر شاکر کتاب های این پیر را به مردم نشان می دهد ببنید لطفآ به لینک مراجعه نمود و این فیلم را رایگان دانلود کنید. http://uploading.com/files/get/c4286259/Moftee%20Moneer%20shows%20Pir%20Bara%20book%20video.zip/

    و یا به این لینک
    http://www.4shared.com/file/Mq0QhXom/Moftee_Moneer_shows_Pir_Bara_b.html

  2. در مورد پیر باره عقیده و کتاب های او

    سنی نیوز: سالها است که جريانی تحت نام تصوف در منطقه بارهء پاكستان (نواحی شهر پشاور) توسط فردی به نام سيف الرحمن مشهور به پير باره به راه افتاده است. سیف الرحمن باشنده ولایت کندز افغانستان بوده در زمان اشغال شوروی سابق به پاکستان هجرت کرده است. اكنون مسلک وبدعت های این پیر سرحدات پاکستان را عبور کرده در افغانستان، ایران وحتی تاجکستان نیز شایع گردیده است.
    طریقهء این پیر تماما از طریقه های مشهور تصوف متفاوت بوده وبعضی ها گمان میکنند که پیر باره در جلب وجذب پیروان خود از سحر وجادو استفاده میکند. مجالس این پیر مملوء از کفر وشرک بوده وپیروان آن پیهم وی را سجده میکنند وپاهای وی را می بوسند که از جانب پیر صاحب هیچ ممانعتی صورت نمیگیرد. مجالس پیر صاحب خالی از افراد مسلح نیز نمی باشد که اسلحه بدست وجهت حفاظت در اطراف وی ایستاده میباشند.
    غالبا پیر باره در جای نسبتا بالاتر می نشیند تا پیروان وی بتوانند به آسانی پاهای وی را ببوسند. پیروان این پیر به مجرد داخل شدن به سجده میروند ویا رکوع کنان خودرا به پاهای پیر میرسانند وبعد از پا بوسی طوری به عقب بر میگردند که پیر به عقب شان واقع نشود. پیر باره در میان پیروان خود به نام مبارک صاحب مشهور است وطریقهء وی را طریقه سیفی می نامند.
    در زمان هجرت بارها این پیر دعوای خدایی وپیامبری کرده است وعلماء خواسته اند که با وی مناقشه کنند اما وی همیشه از چنین مشاجرات فرار کرده است ویا از دعواهای خود اظهار بی خبری میکند وگاهی آنرا به پیروان خود منسوب کرده است.
    اخيرا علماى پاكستان حكم كفر اين پیر بدعت را صادر کرده اند و او تحت نظر استخبارات پاكستان از منطقهء «باره» به جاى نامعلوم متوارى شده است تا از آنجا در فرصت مناسب به افغانستان انتقال داده شود اما به اين نماد خرافات و كفريات، اجل مهلتش نداد و چند روز قبل در حوامی شهر لاهور پاکستان به درك واصل شد.
    علاوه بر شیوع این بیماری در کشور های همسایه دیگر اکنون افراد خیلی زیادی در ولایات مختلف افغانستان در دام فریب وتزویر این پیر وپیروان وی افتیده اند و كسانی به نام خليفه‌های «پير باره» مصروف نشر خرافات وبدعت های اين گمراه بزرگ هستند. مجالس پیروان این پیر یکجا با غوغا وآوازهای گوناگون، خیز وجست آغاز وبه رقص وسرود به پایان میرسد. خلیفه های این پیر بخاطر وجد آوردن اتباع خود دستان خودرا بسوی آنان پرتاب میکنند تا آنان به خیز جست بپردازند. قابل یاد آوریست که تعداد خلیفه های این پیر به هزاران میرسد. افلام این پیر مزخرف ومریدان آنرا میتوان با تلاش
    Pir Saif ur Rahman در صفحه «یوتوب» مشاهده کرد.
    در ولایت هرات نيز همچو ولایات دیگر کشور اين جريان را كسانی مانند ملا عبدالحميد (برادر ملا عبدالمجيد سابق رئيس ارشاد و اوقاف هرات) و عارف زنگی صباحی كه شخص مجهول الهويه و بدنامی است و كسانی ديگر همراهی ميكنند و قرار معلوم اين گروهك گمراه در اماکن مختلف شهر و ولسواليهای هرات اماكنی را تحت نام مدرسهء دينی از جمله در مناطق اوبه و… تخصیص داده اند و مصروف فعاليت وترویج این بدعت مي‌باشند.
    از علمای موحد افغانستان خصوصا ولایت هرات امید میرود که به تأسی از علمای پاكستان بقايای اين جريان مبتدع را درهم بكوبند و سران اين فتنه را به سزای اعمال شان برسانند تا باطل از ریشه بخشکد.
    اينك متن فتوای علمای پاكستان را خدمت عزيزان عينا تقديم ميداریم تا در روشنی آن حقیقت این طریقه واین مدرسه بدعت وخرافات را درک کنند. قابل یاددهانی است که فتوا دهندگان همه مسلکا حنفی اند وبر مدرسه دیوبند تعلق دارند. البته قسمت‌های به دليل مخدوش بودن فوتوكاپی استفتاء، قابل خوانش نبوده كه نقطه گذاری شده است. از علماء و مردم افغانستان امید میرود که به این قضیه توجه جدی نمايند واین بیماری را قبل از شیوع بیشتر آن باز دارند.
    پير جعلی باره سيف الرحمن دجال باشندهء پشاور پاكستان در شكنجهء فتواها
    كفريات و خرافات پير بارهء دجال:
    1- پیر باره در كتاب هداية السالكين صفحه 229 ادعا نموده كه او امام الانبياء هست! (حال آنكه امام الانبياء حضرت محمد صلى الله عليه وسلم مي‌باشند).
    2- در صفحهء 329 و 330 اين كتاب ادعا كرده است كه صحبت من عين صحبت پيامبر است!
    3- در صفحهء 328 ادعا كرده است كه نام من با نام الله كه رحمان است، شريك است و به عرش نوشته است!
    4- در صفحهء 311 و 312 ادعا كرده كه پير سيف الرحمن و مريدان او هر وقتی كه بخواهند ارواح همهء انبياء كرام را خواسته و حاضر ميكنند!
    5- در صفحهء 312 ادعا كرده كه پير سيف الرحمن و مريدان او هر وقت كه بخواهند تمام فرشته‌گان آسمانها و زمين را خواسته و حاضر ميكنند ومیتوانند همهء آنها را با خود به مدينه منوره ببرند! (اين ادعا مشيت نافذه است كه خاصتا از آن الله يگانه ميباشد و كسی كه ادعای مشيت نافذه كند كافر است).
    6- در صفحه‌ء 325 هدايت السالكين آمده است كه پير سيف الرحمن در جماعت پيامبران، پيغامبر به نظر می آيد و اين گونه آوازها و بشارتهای غيبی هم به او مي‌آيد.
    7- در صفحهء 328 ادعا كرده كه پير سيف الرحمن در جنگ بدر روح شمشير محمد صلى الله عليه وسلم بوده و به بركت او مسلمانان را فتح و غلبه حاصل شده است!
    8- در صفحات 219 و 328 و 129 و 170، خود را سيف المومنين گفته و در صفحهء 324 و 442 و 463 هدايت السالكين گفته كه شيخ عبدالقادر جيلاني، با آمدن پير سيف الرحمن بی نور و بی فيض شده، چنان كه مهتاب با طلوع آفتاب بی نور ميشود. به اين جهت كسی كه در سلسلهء قادريه مريد باشد بالای او لازم و واجب است كه پير قادری را ترك كرده امام الانبياء و مشرف بر تمام اولياء سيف الرحمن را به پیری گیرد كه به يك چشم بر هم زدن مريدان خود را به عرش ميرساند و تمام دنيا و مافيها را به دست آنان ميدهد!
    9- در صفحهء 170، سيف المومنين گفته كه در دنيا نه نقشبنديه است و نه قادريه و نه سهرورديه و نه چشتيه، بلكه به نزد او اين همه زنديق و كافر و فريب كار و دكاندار و شريران اند.
    10- در صفحهء 83 و 25 و 37 و 53 و 84 و 78 سيف المومنين گفته كه علمای ديوبند بر صراط مستقيم نيستند. حضرت محمد صلى الله عليه وسلم را بشر ميگويند! به اين وجه كافر اند و ايشان اجير و تنخواه خور كافران اند و هر كس كه به آنان باور دارد نيز كافر است.
    11- در جواب استفتاء در صفحهء 35 گفته كه تمام علماء و مفتيان دارالعلوم اكوره ختك، اشد كافر اند و مفتی فريد در دوزخ به نظر من می آيد.
    12- در صفحه 16 فتوى كفريه گفته كه امام اعظم ابوحنيفه رحمة الله عليه، از سلوك و تصوف تماما بی خبر بوده اند.
    13- در صفحهء 259 و260 گفته است كه هر كس پير سيف الرحمن و مريدان او را اولياء نداند كافر است!
    14- در صفحه 128 و 183 سيف المومنين گفته است که سيف الرحمن پير حی و قيوم زمان و كامل و مكمل است.
    فتوای علمای پاكستان در بارهء سيف الرحمن پير باره:
    «تصنيفات پير سيف الرحمن او را به جای مصلح بودن مفسد قرار داده و اسلام او را مشكوك میسازد. بر همهء اهل اسلام فرض است كه از او اعلان بیزاری کنند و برحكومت لازم است كه او را اعدام كند».
    (مفتی محمد فريد و مفتی سيف الله حقانيه اكوره ختك)
    «سيف الرحمن آنقدر گمراه است كه تمام علمای ديوبند و علماء تبليغی جماعت ملتان و اكوره ختك را كافر گفته است وبلاشبهه او از اسلام خارج است. فريضهء حكومت است كه او را اعدام كند. (داكتر فدا…)
    «پير سيف الرحمن علمای بزرگ و مشاهير اسلام و مسلمانان پاكدامن را كافر گفته، مطابق حديث نبوی اين شخص از اسلام خارج شده است». (مفتی غلام صديق يكه توت، پشاور.)
    سيف الرحمن و پيروان او يك طائفه گمراه و دشمن اسلام اند. بر هر مسلمان فرض است كه مقابله او به جان و مال بكند. ( مفتی سراج الدين صوابي)
    پير سيف الرحمن و معتقدين او ضالين و مضلين اند و از اسلام خارج اند. ازصف مسلمانان كشيده شوند و برای شان سزای زنديق داده شود. ( محمد ايوب بنوری دارالعلوم سرحد پشاور.)
    فتوی علمای كرام و مفتيين مذكور ين را تاييد ميكنم، عقايد و اعمال پير سيف الرحمن خلاف شريعت اسلامی است، بلاشبهه او سبب گمراهی مسلمانان است.( شيخ الحديث حسن جان.)
    پير سيف الرحمن خارج از اسلام است و قتل و اعدام او بر حكومت واجب است. و كسی كه معتقد او ست، نيز واجب القتل است. (مفتی محمد دين گلبهار)
    پير سيف الرحمن يقينا و بلاشبهه خائن و دشمن دين اسلام است سبب گمراهی امت است به نام هدايت گمراهی را رایج ميسازد بايد به قتل برسد.
    (مولوی عبدالرحيم. جی تی رود پشاور)
    اینگونه شخص گاهی ولی شده نميتواند بلكه مجرم بزرگ و گمراه است و بر مسلمانان وحکومت فرض است كه در اعدام او اقدام كنند ( مفتی عصمت الله كراچی )
    كسی كه بزرگان دين و علمای امت را خارج از اسلام ميداند خود از اسلام خارج ميشود به اين وجه پير سيف الرحمن از اسلام خارج شده است. (حافظ شيراحمد پير سباق)
    مكتوبات و تاليفات و ملفوظات پير سيف الرحمن مجموعه كفريات و خرافات است و او بلاشبهه از اسلام خارج شده و علاج او جز اعدام ديگر نيست. ( صبيح الدين چار سده.)
    بلاشبه پير سيف الرحمن دجال است. مسلمانان را كافر ميسازد و نسبت به قاديانی فساد او بیشتر است بايد زندانی شود و يا به دار آویخته شود تا معتقدين او هم عبرت گيرند.( شيخ الحديث نعمت الله كوهات.)
    طرز و رويه پير سيف الرحمن قدم به قدم مشابه به غلام محمد قاديانی است و ذريعه گمراهی مسلمانان است بايد اعدام شود.( مفتی امان الله كوهات)
    عقايد و نظريات فرقه سيف الرحمن موافق با فرقه آغا خانی است كه ضال و مضل و كافر است. (مفتی محمد اقبال مدرسه نصرت العلوم گوجرانواله.)
    اين پير سيف الرحمن پير نيست بلكه دجال و مرتد است بايد تبعید گردد و هيچ كس به او قريب نشود. (مفتی محمد سردار محل والا)
    حركات و رفتار پير سيف الرحمن همه بر خلاف شريعت و مذهب است بايد سر او قطع گردد…..()
    مايان مفتيان كراچی تاييد و تصديق فتوی علمای سرحد را ميكنيم كه اين پير سيف الرحمان گمراه است و گمراه كننده است بايد از وطن مسلمانان خارج شود و يا اعدام گردد. (مفتی مشتاق احمد بنوری تاون كراچي)
    اين پير سيف الرحمن به دجالی و جادوگری مسلمانان را گمراه ميسازد.( مفتی عبيدالله)
    سكوت كردن، عدم مقابله با كفريات پير سيف الرحمن بی دينی است او باغی از الله و رسول او است بايد با او مبارزه صورت گیرد. (شيخ الحديث محمد حسن دارالعلوم اتمانزی چار سده )
    درباره اين پير سيف الرحمن فتوای مفتی محمد فريد صاحب به مانند آفتاب روشن است بر مسلمانان واجب كه از این پیر اجتناب كنند. (مفتی مزمل شاه، مردان )
    مكتوبات و ملفوظات پير سيف الرحمن باعث شیوع بیماری در مسلمانان گردیده است بايد تبعید گردد و يا اعدام شود. بلاشبه او از اسلام خارج شده و كافر مطلق است. به قتل رسانيده شود.( مفتی محمد احمد، شير گره)
    پير سيف الرحمن بلاشبه مفسد است و از اسلام خارج شده است. علاج او به بجز قتل ديگر نيست. (محمد امير مولانا بجلی گر.)
    در باره اين پير سيف الرحمن كه گمراه كننده است فتوای علمای مذكورين را حق ميدانم و تاييد ايشان را ميكنم.( مفتی محمد نعيم خطيب كوهات)
    كسی كه مسلمانان را كافر ميگويد او خود كافر است به اين وجه پير سيف الرحمان بلاشبه كافر است و معتقدين او اگر توبه نكنند آنها هم كافر اند.( محمد جنان پراچه تاون كوهات )
    اين عقايد كفری سيف الرحمن او را مشكوك الاسلام ساخته بايد كه حكومت او را محكوم به حبس دائمی كند و مردم را از… او منع کند. (دين اظهر حقانی رزگری كوهات.)
    مايان تمام علمای بلوچستان فتوی علمای سرحد، كراچی و لاهور را تاييد و تصديق ميكنيم كه پير سيف الرحمن زنديق و كافر است حكومت بايد او را اعدام كند و معتقدين او از او اظهار بيزاری كنند ورنه آنها هم در كفر باقی ميمانند.
    جواب دهنده در فتوای خود صادق است و پيروی حق بايد كرده شود و هيچ راه غير از اطاعت نيست. (مولانا عبدالمجيد مدرس عربيه خير المدارس كويته.)
    اين پير جعلی ضال و مضل است از او پرهيز كردن بايد و گمراهی او بايد به مردم نشان داده شود اين فريضه اهل حق است. (احقر مولانا عبدالباقی مفتی دارالافتاء جامعه مفتاح العلوم كويته.)
    پير جعلی سيف الرحمن آخندزاده خود و پيروانش همه گمراه اند و ديگران را هم گمراه ميكنند بايد مسلمانان همه خود را از اين فتنه كنار زنند…()
    پير جعلی سيف الرحمن و رسائل او به خواندن من و رفقای با اعتماد از لغويات و هزليات و كفريات مملوء است از اين رو اين شخص خارج از جماعت مسلمانان است و شخص گمراه است از اين رو همه مسلمانان از او و از معتقدين او واز صحبت آنان اجتناب كنند. (مفتی عبدالستار گلستانی جامعه دارالعلوم كويته.)
    به مسلمانان عالم اسلام و جماعتهای دينی كافر گفتن كفر و ذریعه خروج از اسلام است. علمای كرام كه در باره پير جعلی فتوایی را صادر کرده اند ما آنرا تاييد ميكنيم. (مولانا سيد عبدالستار شاه، مولانا سيد محمد طاهر شاه، مفتی گل حسن مدرسه دارالعلوم رحيميه كويته.)
    شخص مذكور پير جعلی سيف الرحمن بنا بر كفريات او، كافر، مرتد و فرعون ثانی است.
    (مفتی سيف الرحمن ديوبندی مدرسه تجويد القرآن كويته)
    اين پير جعلی سيف الرحمن پير نيست بلكه ضال و مضل است و ملحد است فريضه حكومت اسلامی است كه اين گونه ملحدين را بر ملاء عام سزا دهد. (حافظ خير محمد مهتمم جامعه خير المدارس العربيه كويته )
    پير سيف الرحمن به عقايد موجوده خود گمراه است سزای زنديق به او داده شود اين شخص راه و طريقه قادياني های دجا ل را تشهير ميكند. (مولانا انوارالحق حقانی خطيب مركزی جامع مسجد كويته )
    اين پير جعلی گمراه است جمله مسلمانان بايد خود را از او نگه دارند. (مولانا رسول شاه مدرس جامعه بحر العلوم كويته.)
    خادمان دين متين را به يك جنبش قلم كافر قرار دادند نزديك مفتی به فتوای خويش كافر است. فتوی شرعی به جای خود است.( احقر مولانا محمد يعقوب… و مهتمم جامعه رشيديه تدريس القرآن كويته.)
    من كفر مسلما فقد كفر. (حافظ عبدالواحد مدرسه مظهر العلوم شالدره كويته )
    از جانب مستفتيان:
    مولانا پير محمد چشتی يكه توت پشاور.
    مولانا محمد عثمان صاحب دارالعلوم ربانيه تاروجيه
    قاری فياض الرحمن دارالعلوم نمك مندی پشاور
    مولانا محمد مجاهد باره پشاور
    مولانا شيخ سراج الدين صاحب
    مولانا رحمت هادی صاحب گلبهار پشاور
    مولانا اكرام الله خان قاسمی مسجد قبا نوتهيه پشاور
    مولانا نورالله بده بير پشاور
    مولانا غلام الله صاحب پشاور
    ناشر: مولانا محمد عثمان صاحب دارالعلوم ربانيه تاروجيه. امضای و مهر مفتيان پاكستان
    كفرياتی چند از كتاب هداية السالكين پير باره سيف الرحمن:
    Ø در صفحه 292 دعوای قيوميت زمان كرده است كه اين ادعای الوهيت بوده و كفر است.
    Ø در صفحه 293 ادعای مقام اخص الخواص كرده است كه اين مقام مربوط به پيامبران عليهم السلام است و بس.
    Ø در صفحه 327 ادعای ايستاده شدن در صف انبيا در روز قيامت را كرده است كه اين ادعای مانند قاديانيت است.
    Ø در صفحه 329 ادعا كرده است كه تمام انبياء، صحابه و اولياء كرام و خود محمد رسول الله صلی الله عليه وسلم، به پير باره اقتدا نمودند كه اين خود نهايت بی شرمی است.
    Ø در صفحه 333 دعوی نموده كه رسول الله صلی الله عليه وسلم در حالی كه گريه ميكرد از آخندزاده سفارش امت خود را كرده است يعنی اين كه نبی مكرم اسلام هم محتاج اوست!
    Ø در صفحه 328 گفته است كه سيف الرحمن برعرش مسطور وقايم است!
    Ø در صفحه 294 دعوی نموده كه از مقربين اولين است. !
    Ø در صفحه 296 دعوی كمال كرده است.
    اهل قلم بايد احساس مسئوليت نموده در ادای وجيبه خويش تقصير نكنند زيرا رضا به كفر كفر است. و مردم نيك صالح و پرنفوذ بايد بر حكومت فشار وارد سازند تا كتاب مذكور را مصادره و اين شخص گمراه وبی دين را فورا دستگير و سزای سخت برايش بدهد. از طرف تنظيم اتحاد العلماء ملاكند دويژن پاكستان
    ***
    خواننده گرامی! اگر میخواهی که سنتی را زنده وبدعتی را نابوده کرده باشی در نشر این فتواها ورساندن آن به هر شخص مومن ومسلمان وروشن ساختن اذهان جوانان با بیان حقیقت این مسلک گمراه وبدعت با ما همکار باش زیرا زنده ساختن سنت زنده ساختن دین است ومحو ونابود ساختن بدعت نیز از جمله زنده ساختن سنت است ومزد آن خیلی ها گرانبها است فرصت را از دست مده وافتخار زنده ساختن سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم را کمایی نما تا از شفاعت وی بهره مند گردی وبدست مبارکش آب کوثر را نوش نمایی.
    به ظاهر، عبا وقبا این بدعتیان مبین، وبدان که علمای دین فرموده اند که اگر کسی را دیدی که پا برهنه بر آتش راه میرود ویا بر روی آب قدم میزند پس به اعمال وی ببین اگر اعمالش مطابق به سنت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم بود پس بدان که آن کرامت است واگر اعمال وافعالش مخالف با کردار وگفتار رسول الله صلی الله علیه وسلم بود پس بدان که وی شیطان است. وبدان که این دین کامل است وطریقهء عبادت را یک یک رسول اکرم صلی الله علیه وسلم برای امت خویش بیان نموده است وهیچ کسی نمیتواند این دین را نسبت به وی بهتر تشریح نماید ویا در آن کمی وبیشی کند پس موافق با ارشادات وفرمودات وی صلی الله علیه وسلم عبادت نما در غیر آن، آن عبادت نه بلکه بدعت است اگرچه به ظاهر عبادت، زهد، تقوا ورستگاری به نظر آید.
    باید یاد آور شدکه شما می توانید برای اثبات بیشتر و دریافت حقایق در مورد این فرعون صفت سی دی بنام (دپیر عقیده) که به زبان پشتو در پاکستان توسط مفتی منیر احمد شاکر به شکل تصویری است و در آن کتاب های این گمراه به مردم نشان داده شده است وشما میتوانید از بازاراین سی دی را بدست آورید البته باید بگویم من خودم این سی دی را از شهر جلال آباد بدست آوردم و امیدوارم در کابل وسایر ولایات افغانستان مورد دست رسی باشد.

    وصلی الله تعالی علی محمد واله وصحبه اجمعین

    وباالله توفیق.

  3. من پیر باره را نمیشناسم ولی مفتی منیر شاکر را میشناسم که یک شخص فصاتی و شرانداز همچنان خود خوا است که نباید هر گفته او را پزیرفت و چیزی را که به چشم سر نه دیده باشید قبول نه کنید.

  4. http://www.4shared.com/file/Mq0QhXom/Moftee_Moneer_shows_Pir_Bara_b.html
    این لینک شما می توانید فیلم را ببنید که همه کتاب های این پیر گمراه به مردم نشان داده می شود و شما قضاوت کنید.

  5. هر که را جامه پارسا بینی-پارسا دان و نیکمرد انگار ور ندانی که در نهادش چیست-محتسب را درون خانه جه کار؟

  6. اسلام علېکم ورحمت الله وبرکاته انشاالله جوړ اوروغ به ېا ست ږ محترمه زما پوښتنه دا ده . هرهغه انسان چې بد اخلاق فلمونه ګورې ده اسلام له نظره څنګه حکم لرې ؟ تشکور رحمت الله ده کابل نه

آن لاين اسلامي لارښود حفظها الله په افغانستان کې د اهل سنت والجماعت (مذهب امام ابوحنيفه رحمه الله ) د ديني څيړنو او تحقيقاتو يوه معتبره پاڼه ده چې هدف يې ټولنې ته د شرعي اوامرو رسول د کفر ، شرک ، بدعت او ټولو نا روا کړنو پر وړاندې په دلائلو ولاړه کلکه مبارزه ده دا پاڼه کاملاً شخصي ده او مصارف يې کاملاً شخصي د انفاق فی سبيل الله څخه دي