مشترک مضاربت څه حکم لري ؟

اسلام عليکم ورحمت الله وبرکاته
ستاسو روغتيا زما لويه آرزو ده
د مشترک مضاربت په اړه معلومات راکړۍ .
منندوى مو يم

ضيارالحق دانشمل

ځواب

بسم الله الرحمن الرحيم

مشترک مضاربت جايز دی که هغه د يو کس لخوا وي يا د څو کسانو او همدارنګه د پيسو خاوندان باک نلري يو کس وي يا  څو کسانو وي په شرط ددې چې د شرعې ضوابتو موافق وي په دې باره کې د مجمع الفقه الاسلامي علماوو څيړنه لاندې را نقل شوې ده .

د مضابت احکام دلته ولولئ :

مضاربت

د مضاربت د صحی کيدو شرطونه

د رب المال (د پيسو چښتن ) حقوق او صلاحيتونه

د مضارب ( تاجر) حقوق او صلاحيتونه

د مضاربت ډولونه

آیا د غير المسلم سره د مضابت عقد صحي کيږي ؟

تاوان به له ګټې او بيا له پانګې څخه ګرځول کيږي

تجار کولای شي د مضابت پيسې بل چا ته په مضاربت ورکړي ؟

په مضابت کې به مصارف د چا پر غاړه وي ؟

مضاربت د ګټې په تعين فاسد ګرځي

إن مجلس مجمع الفقه الإسلامي الدولي المنبثق عن منظمة المؤتمر الإسلامي المنعقد في دورته الثالثة عشرة بدولة الكويت من 7 إلى 12 شوال 1422هـ، الموافق 22 – 27 كانون الأول (ديسمبر) 2001م،

أولاً: تعريف المضاربة المشتركة:

المضاربة المشتركة هي المضاربة التي يعهد فيها مستثمرون عديدون ـ معاً أو بالتعاقب ـ إلى شخص طبيعي أو معنوي، باستثمار أموالهم. ويطلق له غالباً الاستثمار بما يراه محققاً للمصلحة، وقد يقيد بنوع خاص من الاستثمار، مع الإذن له صراحة أو ضمناً بخلط أموالهم بعضها ببعض، أو بماله، وموافقته أحياناً على سحب أموالهم كلياً أو جزئياً عند الحاجة بشروط معينة.

لا مانع من خلط أموال أرباب المال بعضها ببعض أو بمال المضارب، لأن ذلك يتم برضاهم صراحة أو ضمناً، كما أنه في حالة قيام الشخص المعنوي بالمضاربة وتنظيم الاستثمار لا يخشى الإضرار ببعضهم لتعين نسبة كل واحد في رأس المال، وهذا الخلط يزيد الطاقة المالية للتوسع في النشاط وزيادة الأرباح.

و الله سبحانه وتعالی اعلم

آن لاين اسلامي لارښود

Print Friendly, PDF & Email
آن لاين اسلامي لارښود حفظها الله په افغانستان کې د اهل سنت والجماعت (مذهب امام ابوحنيفه رحمه الله ) د ديني څيړنو او تحقيقاتو يوه معتبره پاڼه ده چې هدف يې ټولنې ته د شرعي اوامرو رسول د کفر ، شرک ، بدعت او ټولو نا روا کړنو پر وړاندې په دلائلو ولاړه کلکه مبارزه ده دا پاڼه کاملاً شخصي ده او مصارف يې کاملاً شخصي د انفاق فی سبيل الله څخه دي