السلام عليکم و حمةالله و برکاته.
زما يوه پوښتنه ده، هغه دا چې: د الله له نوم سره د جل جلاله پر ځای صرف د (ج) توری ليکل، او د محمد له نوم سره د صلی الله عليه وسلم پر ځای صرف د (ص) توری ليکل او د بسم الله الرحمن الرحيم پر ځای د (786) عدد ليکل شرعاً څنګه؟

احمد خالد يوسفي


ځواب

بسم الله الرحمن الرحيم

الله سبحانه وتعالی مؤمنانو ته حکم کړی دی چې تاسې په جناب رسول الله صلی الله عليه وسلم باندې درود او سلام ووايئ :

: (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمً .

د الله سبحانه وتعالی له نوم سره د (ج) توری او د جناب له نوم سره د (ص ) يا (صعلم ) توري ليکل هيڅ شرعي اصل نلري او داسې کول جواز نلري .

حتی فقهاء کرامو تا هم مکروه بللي دي چې څوک يوازې سلام ورباندې ووايي لکه : عليه السلام او يا څوک يوازې درود ورباندې ووايي او سلام پريږدي لکه : صلاة عليه .

بلکي درود او سلام به دواړه ورباندې وايي لکه څکه چې قرآنکريم مونږ ته حکم کړی دی .

همدارنګه بسم الله په (۷۸۶) عدد ليکل هيڅ شرعي اصل نلري .

لا يُقْتَصر في الصلاة عليه بِحَرْفِ صاد ( ص ) أو ( صلعم ) ، فقد كَرِه العلماء الاقتصار على قول ” عليه السلام ” أي الاقتصار على السلام دون الصلاة عليه ، لأن الله قال : ( إِنَّ اللَّهَ وَمَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ) .

قال ابن كثير : قال النووي : إذا صَلَّى على النبي صلى الله عليه وسلم فليجمع بين الصلاة والتسليم ، فلا يَقْتَصِر على أحدهما ، فلا يقول : صلى الله عليه فقط ، ولا : عليه السلام فقط . وهذا الذي قاله مُنْتَزَع من هذه الآية الكريمة ، وهي قوله : (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا) .

وقال السيوطي : وينبغي أن يُحافِظ على كتابة الصلاة والتسليم على رسول الله صلى الله عليه وسلم ، ولا يسأم من تكراره ، ومَن أغْفَلَه حُرِمَ حَظـا عظيما . اهـ .

والله تعالى أعلم .

آن لاين اسلامي لارښود

Print Friendly, PDF & Email