اسلام علیکم:زه وحیدالله د مزارشریف څخه آیا نوروز میله ته تلل روا دی یا ناروا  که روا یا ناروا وی نو کوم حدیث شته پدی باره کی که وی نو ماته یی وخیه؟

ځواب

بسم الله الرحمن الرحيم

د نوروز ميله يا اختر د مجوسيانو اختر دی په هغه کې کډون کول او ددې ورځې لمانځل حرام دي .

جناب رسول الله صلی الله عليه وسلم چې کله مدينې ته هجرت وکړ د مدينې په خلکو کې دوه عيدونه مروج وو چې دوی په هغه کې خوشحالۍ او ميلې کولی رسول الله صلی الله عليه وسلم وفرمايل : دا دوې ورځې د څه دي ؟ هغوی عرض وکړ : مونږ به د جاهليت په زمانه کې په دې دوو ورځو کې خوشحالۍ او بازۍ کولې .رسول الله صلی الله عليه وسلم وفرمايل :« ( إن الله قد أبدلكم بهما خيرا منهما يوم الأضحى ويوم الفطر» (ابؤداود ۱۱۳۴ ، نسائي ۱۵۵۶ ) .

يعنې : يقيناً الله تعالی تاسې د پاره دا ورځې په غوره ورځو بدلې کړې چې هغه د فطر او قربانۍ اخترونه دي .

يعنې د جاهليت د زماني اخترونه د اسلامي اخترونو (د فطر او قربانۍ ) اخترونه په ټاکلو سره بدل شول ، نوروز د جاهليت په زمانه کې د اور پرستو اختر وو .

همدارنګه رسول صلی الله عليه وسلم فرمايلي : « إِنَّ لِکُلِّ قَوْمٍ عِیدًا وَهَذَا عِیدُنَا ».

يعنې : د هر قوم او ملت لپاره اختر دی او زمونږ دغه اختر دی (فطر او قربان ) .

په “الموسوعة الفقهية” (12/7) کې راغلي :

د کفارو په اخترونو کډون کول جايز نه دي ځکه د هغوی په اخترونو کې کډون کول د هغوی سره مشابهت کول چې په دغه وعيد کې راځي « من تشبه بقوم فهو منهم» (څوک چې کوم قوم سره مشابهت کوي له هغوی څخه دی ) . ددې معنی دا ده چې مسلمانانو په د کفارو له شعائرو او کفري عقائدو نفرت کوي .

موسوعة الفقهية وروسته زياتوي او په دې باره کې د عبدالله بن عمر رضی الله عنه قول را اخلي چې په واضح ټکو سره د نوروز په اړه وايي : [من مر ببلاد الأعاجم فصنع نيروزهم ومهرجانهم وتشبه بهم حتى يموت وهو كذلك , حشر معهم يوم القيامة . ولأن الأعياد من جملة الشرع والمناهج والمناسك التي قال الله سبحانه وتعالى : ( لكل أمة جعلنا منسكا هم ناسكوه ) كالقبلة والصلاة والصيام ، فلا فرق بين مشاركتهم في العيد وبين مشاركتهم في سائر المناهج , فإن الموافقة في جميع العيد موافقة في الكفر , والموافقة في بعض فروعه موافقة في بعض شعب الكفر]

يعنې : څوک چې د عجمو په ښارونو کې د نوروز او مهرجان اخترونه ترتيبوي ، لمانځنه يې کوي او ګډون پکې کوي او هغوی سره مشابهت کوي تر څو وفات شي (د دغه عمل څخه توبه ونباسی ) ، د قيامت په ورځ به د هغوی سره حشر کيږي . ځکه اخترونو د شرع ، منهج او مناسکو له جملې څخه دي ، الله تعالی فرمايي : [لكل أمة جعلنا منسكا هم ناسكوه] لکه : قبله ، لمونځ ، روژه ، نو په اختر کې شرکت او په نورو ټولو ديني شعائرو کې شرکت او کډون فرق نلري ، نو موافقه په ټولو شعائرو اصلاً موافقه په کفر سره ده او موافقه په ځينو فروعاتو موافقه په ځينو برخو د کفر باندې دلالت کوي .

اللهم أغوذبک من ذالک

او په افغانستان کې ددې خرافاتو آساسي مرکز اوس مهال مزار دی چې هلته د نورو ځايونو لپاره خلک ورځي …. د سيمې په علماؤ واجبه ده چې ددې خرافاتو پر وړاندې کلک ودريږي .

او بل دا چې ځينې کسان په دې نظر دی چې د علی رضی الله عنه قبر په مزار کې دی ، دا خبره هيڅ حقيقت نلري د رافضان خرافات دي .

د حضرت علی قبر په مزارشريف کې دی ؟

آن لاين اسلامي لارښود

Print Friendly, PDF & Email