په ځينې سيمو کې داسې رواج دی چې اقامت د آذان کوونکي کس پر ځای د کلي خان ، ملک ، مشر او يا بل کس وايي ، او کله د اقامت ويل د دوی تر مينځ د کينې او حسد سبب هم شي آيا داسې کول جايز دي .
عبدالله له کابل څخه
ځواب
بسم الله الرحمن الرحيم
له بده مرغه چې په ډيرو سيمو کې دغه سنت تر پښو لاندې شوی دي هغه دا چې اقامت د مؤذن پرته بل کس وايي ، داسې کول د سنتو خلاف او مکروه دي .
اقامت بايد آذان کوونکی کس ووايي .
الأفضل في المذاهب الأربعة أن يتولى الإقامة من أذَّن، اتباعاً للسنة: (من أذن فهو يقيم )، كما تقدم في شروط الأذان، فإذا أذن واحد وأقام غيره جاز.
لكن قال الحنفية: يكره أن يقيم غير من أذن إن تأذى بذلك؛ لأن اكتساب أذى المسلم مكروه، ولا يكره إن كان لا يتأذى به (فقه اسلامي وادلته – دوکتور وهبة زحيلي رحمه الله ) .
و الله سبحانه وتعالی اعلم
آن لاين اسلامي لارښود