همدا شیعه مبلغ … ماته وایي چې موږ اهلبیت یو، لاره مو حقه ده او امام علي او امام حسین دا پاکان د امت  ول او بل داچې جنت زموږ دی پر حق موږ یو او داسې نور، ما ورته وویل چې تاسو څنګه او ولې پر حق یاست؟ هغه وویل چې قرآن منو احادیث منو او د اهلبیتو کرامات او حقوالی منو، ما ورسره لنډه شروع کړه چې ستاسو پخواني علماء لکه نعمت الله جزائري، هاشم بحراني ستر شیعه مفسر، نوري طبرسي د شیعه ګانو بل ستر متاخر عالم حتی تر خمیني پورې چې هغوی د قرآن په اړه داسې وایي: نږدې ۲ زره متواتر روایات شتون لري چې قرآن تحریف دی (نعوذبالله) له حوالو سره مې ورته ذکر کړل دا رنګه هغوی یعنې ستاسو شیعه علماء له ۹۹ فیصده احادیثو منکر دي او څوک چې له قرآن منکر شي تحریف د قرآن ومني احادیث ونه مني او بل داچې کره او صحیح  احادیث د صحابوو په اړه مې ورته ولیکل حتی د هغوی له خپلو پخوانیو کتابونو چې، صحابه معیار حق دي او صحابو ته کنځل کول کفر دي، لکه: دا یو حدیث یې مثال دی:  (حديث مرفوع) أَخْبَرَنَا أَبُو طَاهِرٍ الْمُبَارَكُ بْنُ أَبِي الْمَعَالِي الْحَرِيمِيُّ بِبَغْدَادَ ، أَنَّ هِبَةَ اللَّهِ بْنَ مُحَمَّدٍ ، أَخْبَرَهُمْ أَنْبَأَ أَبُو عَلِيٍّ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ ، أَنْبَأَنَاأَبُو بَكْرٍ أَحْمَدُ بْنُ جَعْفَرٍ الْقَطيِعِيُّ ، ثَنَا عَبْدُ اللَّهِ ، حَدَّثَنِي أَبِي ، ثَنَا سَعْدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ سَعْدٍ ، ثَنَا عُبَيْدَةُ بْنُ أَبِي رَابِطَةَ الْحَذَّاءُ التَّمِيمِيُّ ، قَالَ : حَدَّثَنِيعَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ زِيَادٍ أَوْ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُغَفَّلٍ الْمُزَنِيِّ ، قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ” اللَّهَ اللَّهَ فِي أَصْحَابِي ، اللَّهَ اللَّهَ فِي أَصْحَابِي ، لَا تَتَّخِذُوهُمْ غَرَضًا بَعْدِي ، فَمَنْ أَحَبَّهُمْ فَبِحُبِّي أَحَبَّهُمْ ، وَمَنْ أَبْغَضَهُمْ ، فَبِبُغْضِي أَبْغَضَهُمْ ، وَمَنْ آذَاهُمْ فَقَدْ آذَانِي ، وَمَنْ آذَانِي فَقَدْ آذَى اللَّهَ ، وَمَنْ آذَى اللَّهَ فَيُوشِكُ أَنْ يَأْخُذَهُ ” . هَكَذَا رَوَاهُ الْإِمَامُ أَحْمَدُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ فِي مُسْنَدِهِ ، وَقَدْ رَوَاهُ بَعْضُ الْمُحَدِّثِينَ ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ سَعْدٍ ، عَنْ عُبَيْدَةَ بْنِ أَبِي رَابِطَةَ ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بِغَيْرِ شَكٍّ ، وَاللَّهُ أَعْلَمُ .

همدارنګه یو څو مثالونه مې د علامه عبدالستار تونسوي له کتاب څخه  ورته داسې وړاندې کړل:

((نعمت الله الجزائری یکی از محدثین و علمای بزرگ شیعه  در کتاب نورالبرهان بعد از ذکر روایاتی مبنی بر تحریف شدن قرآن می گوید: می گویم: اصحاب و علمای ما در کتاب های اصول حدیث و غیره روایات بسیار زیادی در حد تواتر نقل کرده اند که دلالت بر تحریف قرآن می کند و بسیار در آن نقص و زیادتی وجود دارد.

علمای بزرگ شیعه گفته اند روایات تحریف قرآن متواتر است و اگر قرار باشد روایات تحریف قرآن را انکار کنند باید به طور کلی مذهب شیعه را انکار نمایند و امامت را انکار نمایند  زیرا روایات تحریف قرآن از روایات امامت هم بیشتر است و اگر شیعه ای عقیده تحریف قرآن را انکار نماید باید مذهب شیعه را منکر شود چنانچه عالم شیعه ملا باقر مجلسی در کتابش: «مرآة العقول من شرح أخبار آل الرسول» در شرح حديث هشام بن سالم از أبي عبدالله (عليه السلام) روایتی نقل کرده که جعفر صادق فرمود:

«همانا قرآني که جبرئيل (عليه السلام) براي حضرت محمد (صلى الله عليه وسلم) آورد هفده هزار آيه بود.[1]

ملا باقر مجلسی در شرح این حدیث مي‌گويد: مخفي نيست اين روايت و  روايات صحيح ديگر، صريح و واضح است در مورد، کم شدن قرآن، و تغيير آن و نزد من روايات در اين زمينه از لحاظ معنا متواتر[2] مي‌باشند، و کنار گذاشتن همه اين روايات موجب سلب اعتماد از تمام روايات مي‌گردد بلکه در گمان من روايات در اين زمينه کمتر از روايات درباره امامت نيست، پس چگونه (امامت) را  با روايت ثابت مي‌کنند؟»

يعني چگونه با خبر و روايت امامت را ثابت مي‌کنند در حالیکه روایات تحریف قرآن از روایات امامت کمتر نیست پس اگر روایات تحریف قرآن را انکار کنند نمی توانند امامت را ثابت کنند.

و عالم شیعه یوسف بحرانی در کتابش دررالنجفیة می گوید: اگر راه طعنه زدن به روایات تحریف قرآن  باز شود با وجود کثرت و تواتر و مشهور بودن روایات، هرآینه طعنه‌زدن به تمام روایات شریعت(مذهب شیعه) ممکن خواهد بود.

توضیح: عالم بزرگ شیعه می گوید نمی توان در روایاتی که در کتب شیعه درباره اثبات تحریف قرآن آمده طعنه‌ای وارد ساخت زیرا طعنه زدن به آنها طعنه زدن به شریعت شیعه می‌باشد.

نعمت الله جزائری  یکی از علمای شیعه می گويد: اخبار دال بر تحریف قرآن بيشتر از دو هزار روايت است و گروهی مانند مفيد و محقق داماد و علامه مجلسی ادعای وجود اجماع اماميه درباره آن را کردند.[3] یعنی تشیع بر تحریف قرآن اجماع دارند. العیاذ بالله

شيخ مفيد می گويد: اخبار از ائمه هدای آل محمد به طور مستفيض وارد شده که در قرآن اختلاف است و ظالمان آیه هائی از آن را  حذف و آن را ناقص کرده اند[4]

هاشم بحرانی (يکی از مفسران بزرگ شیعه) می گويد: بدان حقيقتی که در آن هيچ شکی نيست، اين است که بر اساس اخبار متواتر آتی و غيره قرآنی که در ميان ماست بعد از رسول خدا (صلي الله عليه و سلم) در آن تغييراتی رخ داده و آنهايي که آن را جمع کرده اند کلمات و آيات زيادی را در آن تغيير داده اند)).

خو تاسو باور وکړئ آخر کې ماته وایي چې تاسو څه ولیکل او څه مو وکړل دا ستاسو مذهب یعنې دین دی خو زه به تر قیامت پورې هم سني مسلمان نشم، د شیعه ګانو د ضد حد نلري،  بیا د نصیحت په ډول ماته وایي چې تاسو سني او زه شیعه راځئ د اتحاد امت لپاره کار وکړو ما ورته وویل چې، تاسو زموږ قرآن نه منئ احادیث نه منئ، صحابه نه منئ، تابعین نه منئ، تبع تابعین نه منئ، عقاید مو له موږ سره خلاف دي، حضرت علی رضی الله عنه له حضور کریم صلی الله علیه وسلم څخه پورته ګڼئ، امامان معصوم ګڼئ او پیغمبران معصوم نه ګڼئ، بیا په تلو تلو کې مې ورته ولیکل چې ګرانه…. که تاسو د امت اسلامي په غم او درد کې ځان شریکول غوښتل نو په عراق کې به مو له کفارو سره لاس نه یو کولو او د سني مسلمانانو پر خلاف به مو هلته جګړه نکوله، په سوریه کې له امریکا سره یو ځای سنیان به مو نه وژل، په افغانستان، پاکستان او هند کې به مو د سني مسلمانانو پر خلاف د نړیوال استکبار ملا نه تړله، اتحاد خبره هغه څوک کولي شي چې هغه قرآن پوره ومني، احادیث پوره ومني، صحابه ټول ومني، سب صحابه یعنې صحابوو ته کنځل ونکړي او د الله تعالی او د اسلام په اړه صحیح او کامله عقیده ولري، عقیده یې له شرکیاتو او بدعاتو پاکه وي، امام له پيغمبر او صحابوو پورته ونه ګڼي، عباداتو، معاملاتو، او عقایدو کې کفریه او شرکیه کلمات او خبرې عملي  او خپلې نکړي، عبادت یوازې الله تعالی ته وشي نه کومې خاورې یا بل ځای مقدس وګڼل شي، بیت الله خواته لمونځ وشي او بله قبله ونه لټول شي.

مطلب دا چې که څوک قرآن پوره ومني او تحریف یې ونه ګڼي، صحیح او متواتر احادیث ومني، صحابه ومني او سب صحابه یا کنځل صحابوو ته نکوي، د انبیاء کرامو په اړه غلطه عقیده او نظر ونلري، د مسلمانانو پر خلاف له کفارو، مشرکینو او یهودو سره لاس یو نکړي، نو موږ ورسره هیڅ ستونزه نلرو، خو اوس وخت کې هیڅ یوه شیعه ډله نشته چې موږ سره دا مسایل او ورته دریځ ومني او د اسلامي امت د یوالي لپاره له موږ سره ګډ کار وکړي.

[1]- مرآة العقول من شرح أخبار آل الرسول» جلد دوازدهم ص 525

[2]- متواتر و خبر واحد و مستفیض از نظر شیعه چیست:

حدیثى متواتر است كه شمار راویان آن در هر طبقه به حدى باشد كه تبانى آنان بر جعل حدیث عادتا محال باشد تا آنجا كه علم به صدور مضمون حدیث از معصوم را ایجاد كند و خبر متواتر به “لفظى” و “معنوى” تقسیم شده است. متواتر لفظى، خبرى است كه همه ناقلان، مضمون آن را به یك لفظ نقل كرده باشند كه این گونه روایت به ندرت محقق شده است. متواتر معنوى، قدر مشترك مضمون چند خبر است كه این دسته – كه بیانگر معنای یك مطلبند – فراوان تحقق یافته است.

خبر واحد، حدیثى است كه شمار راویان آن در همه یا در یكى از طبقات كمتر از حد تواتر باشد. خبر واحد علم ‏آور نیست و تنها در صورتى كه داراى سند معتبر باشد، حجت است. اما در مورد مستفیض آیت الله مامقانی می نویسد: مستفض خبری است که راویان آن در هر طبقه زیاد باشند و اکثر علماء زائد بودن راویان از سه نفر را بیان کرده اند و برخی زیاد بودن راویان از دو نفر را پس هر حدیثی که بیش از سه راوی در هر طبقه داشته باشد مستفیض نام دارد.

استاد المهندس نورالله خان احمدزی

[3]- فصل الخطاب ص 248

[4]- اوائل المقالات ص 91

Print Friendly, PDF & Email